• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

KFM samtal

Livetsucks

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
26 Mars 2024
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej!

Förra året oktober ansökte jag skuldsanering och fick idag ett samtal av en handläggare som hade lite frågor om vart lån kom ifrån och vad jag har gjort för att kunna betala tillbaka lånen osv.
Sen i slutet sa hon att dom kommer utredas och jag får besked antingen avslag eller inledning. Så min frågan då är hur lång tid tar från att få samtal från dom till ett beslut?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
547
Mottagna reaktioner
289
Poäng
447
Hej!

Förra året oktober ansökte jag skuldsanering och fick idag ett samtal av en handläggare som hade lite frågor om vart lån kom ifrån och vad jag har gjort för att kunna betala tillbaka lånen osv.
Sen i slutet sa hon att dom kommer utredas och jag får besked antingen avslag eller inledning. Så min frågan då är hur lång tid tar från att få samtal från dom till ett beslut?
Brukar inte vara längre än någon dag vanligtvis tills man får besked om man får inledande eller avslag efter man fått samtalet.
 

Livetsucks

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
26 Mars 2024
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Så det tar inte månader då tills man får ett beslut, tror jag läste något här att det tog månader tills beslutet.
 

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
547
Mottagna reaktioner
289
Poäng
447
Så det tar inte månader då tills man får ett beslut, tror jag läste något här att det tog månader tills beslutet.
Det har gått 6 månader nu sedan du sökte så efter samtalet så får man antingen inledande skuldsanering som är ett steg på vägen till slutgiltig besked om skuldsanering eller avslag får du inledande så dröjer det ytterligare ungefär 3 månader tills du får ditt slutgiltiga beslut om du får skuldsanering.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 558
Mottagna reaktioner
12 920
Poäng
9 787
Jag hade samtal i dagarna. 15.00 - 15.30. Handläggaren behövde stämma av två saker med en jurist. 30 min efter samtal fick jag inledande. Känns som de gick undan
Är många fall där man egentligen på förhand vet vad man ska göra för beslut
 

Livetsucks

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
26 Mars 2024
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Får man beslut hemskickad eller på melj? Eller hur går det till?
 

Livetsucks

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
26 Mars 2024
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Okej tack, har stress över beslutet. Jag vet inte längre vad jag ska göra om jag får avslag. Har skuld på 700k som jag har släppt sedan förra året december. Skuldsanering är den enda utväg:(
 

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
547
Mottagna reaktioner
289
Poäng
447
Okej tack, har stress över beslutet. Jag vet inte längre vad jag ska göra om jag får avslag. Har skuld på 700k som jag har släppt sedan förra året december. Skuldsanering är den enda utväg:(
Förstår hoppas så klart att du får inledande.
Du borde ju få besked snart kan jag tycka.:folded:
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp